lördag 18 juni 2011

Min nya blogg!

Hej alla !

Här så kommer jag att börja blogga om livet i allmänhet och mina intressen och passioner i synnerhet och säkert även någon reflektion över världen runt omkring mig som nyheter o.s.v. Denna f.d Lulebo som det stod i telefonkatalogen i slutet av 80-talet då jag flyttade till Göteborg har nu bott i 031 området sedan 19 april 1986 med några avstickare till Holland 98-99 och nu senast Chile sept 2010 till Juni 2011. Norrlänning men jag har nu bott i Sörland mer än i Norrland och så kommer det nog fortsätta att förbli men Lule Hockey och Plannja Basket (LF numera) kommer jag alltid hålla på till 110 % oavsett var jag bor....

Idag är första söndan i Sverige sedan i september och det regnar och är sisådär 14C ute.. men vad gör det? Solkontot är ganska uppjobbat så det spelar ingen roll, viktigare att få iordning hus och hem igen och allt det där som ska funka när man är hemma igen.

Antar att de kommer bli en hel del jämförelser mellan livet här och i Chile nu när jag har det färskt i minne. Vädret/klimatet är ju det mest uppenbara, vi lämnade Santiago den 12 Juni och då var det 24C och sol och deras vinter hade precis börjat... kom hem till 16C och duggregn i svensk sommar...

Dehär får räcka så länge, men jag kommer tebaxs...

/Hegelito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar