fredag 22 juli 2011

Facebook flugan snart förbi?

Facebooks vara eller inte vara?  det är frågan...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Facebook

Efter att ha funnits i snart 7 år och jag hoppade på det tåget rätt så sent nämligen sommaren 2009 (tror jag). Så känns det som att det nu är så vanligt och erkänt och används av alla Svensson (och en hel del andra i världen) så nu röner den väl samma väg som Mallis gjorde när den blev Thailand (som snart ligger pyrt till den med). Vad är det jag menar då?

Jo att när någonting blivit så "mellanmjölk" i vårat avlånga land så att även Gösta i Ubbhult använder den så måste folket som alltid ligger "rätt i tid och har rätt saker hemma och på sig och gör rätt saker" enligt "inne-mallen" med kläder, prylar, resor etc.. byta spår. De som sätter standarden för vad som är rätt ligger ju alltid lite före och sedan när alla har samma byxsort eller klädmärke av något slag på sig och alla har en Audi på uppfarten och vart i Thailand på sin semester... då måste en ny standard sättas att följa efter. Varför? Jo för annars är ju alla "inne" och då finns de  inga töntar som inte fattar nått att prata om... för det "coola innefolket".

Jag spår att Google + kommer bli en sån sak och den har potential som vida överskrider den nu rådande Facebook och den har en väldigt "hög cool-faktor". Som It-nörd till IT-pedagog jag är så kommer jag absolut hoppa på det tåget och har faktiskt redan gjort = fick en invite av en annan nörd kompis.  Jag är även med i massa andra sociala nätverk som twitter, whatsapp etc men ingen av de andra tror jag kommer ersätta Facebook såsom jag tror att Google + kommer att göra. Jag må ha fel (det har jag haft förr) men min magkänsla brukar ändå vara ganska bra. Nästan lika bra som min mammas känsla för att spå väder via kroppsvärk, min mamma Helena var i "SAIDA" klass vill jag nog påstå och hon var ju ändå en erkänd trollpacka från Västerbotten.

/Helge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar