fredag 8 juli 2011

En IT-pedagogs bekännelser

!Hola! amigos y amigas..
Una confesión de mí

Yo soy! 
medios de comunicación social... loco!

Efter att ha kommit hem och nu vart hemma snart i 1månad och haft min nya Smartphone i fickan/handen samt Universitets-utbildning i Mobilt lärande/IT-ämnen/Sociala medier/Datorspel och lärande i färskt minne... så har mitt deltagande och intresse tagit raketfart... med bla
Bloggen
Facebook
Twitter
MSN
FourSquare
WhatsApp
Endomondo (för träning..men ändå socialt)

Jag har säkert glömt nått men nu när jag ska åka Norrland med min söta lilla snart 5-åriga dotter så ska jag försöka konvertera till en analog pappa. Kommer bli svårt men jag ska försöka att ta min klassiska 1veckas "unplugged"  och den är nog viktigare än vanligt!

Har haft en underbar vecka på landet hos svärfar med min dotter och har fotat en massa och lagt ut på Fejan för att mamsen som jobbar och släkten både i Norr och Söder samt framförallt Chile ska kunna se. Använder knappt dator längre och läser inte papperstidningar överhuvudtaget sen lång tid tillbaka. Smartphonen har helt tagit över känns det som och nu kan jag även lägga digitalkameran åtsidan och TV försvinner den med på sommaren....

Tittar på Chile mot Uruguay streamad på lappisen och skriver detta i Pausen... hoppas Chile vinner såklart!   Viva Chile!   Chi chi chi Le le le Chile Chile Chileeeee !

/Hegelito

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar