lördag 2 juli 2011

Hur stort e inte de då..på en skala?

Denna veckan som gick summeras snart...och jag inser att min tös börjar bli "stor"...

Min gullunge fyller snart fem år och har redan betat av "vuxenpoäng" i barnaögon. Hon har tappat sin första tand, lagt bort snuttefilten på natten och lärt sig att cykla helt själv i den ordningen på samma vecka med pappsen...

Förutom att vi vart och badat i Aspen (sjö) och Askim (hav) och njutigt av svensk sommar när den e som bäst med sol, bad och glass så knäckte hon även koden för att cykla själv. Innan så kunde hon cykla men behövde hjälp me balansen i startögonblicket men nu... cyklar med sina jämnåriga grannkompisar (bara killar) mest hela tiden hon kan... för hon e minst lika stolt som sin pappa... nästan i alla fall! :)

Semestern fortsätter och vi med den.. stackars mamsen måste jobba för bröfödan men men snart får även hon semester... hoppas vädret e med oss då med.

/hegelito

P.S efter åter ha träffat en go vän igår kväll så inser jag hur gött de va att komma hem igen till vänner och familj (Ericas släkt) som man saknat i Chile.. snart drar även jag och stumpan till Norrland med tåg (hennes första nattåg) för att träffa mina syskon och syskonbarn och några gamla vänner från förr. Ser fram emot de oavsett väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar