söndag 3 juli 2011

Alemdalsveckan..pero differente!

Japp!
Då har vi kommit till min "Almedalsvecka" i kalendern. Dvs att jag ska till landet och Svärfar med Felicia ungefär samtidigt som politikerna njuter av sin Alemedalsvecka i Visby på Gotland. Har blivit en form av tradition att jag och min dotter spenderar en hel vecka med svärfar och "leker bonde" när min fru fortfarande jobbar. Jag har ju lärarsemester så det blir ju mycket tid själv med min dotter och det är himla positivt för Far-dotter utvecklingen. Sommarlovet i stort är ju en kanontid där jag får mycket kvalitetstid men min underbara dotter, det ska gudarna veta att om jag sadlar om min karriär och ska ha vanlig 5v semester så blir det jobbigt när man vant sig med sommarlov-jullov-påsklov-sportlov-novemberlov osv.. runt 13 v betald semester per år... sen så har vi dålig lön och ouppskattat arbete under mycke "psykisk stress emellanåt.. men man ska inte klaga så länge vi får behålla loven.

/Helge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar