tisdag 19 juli 2011

Fem veckor rusar förbi

Är de inte märkligt, att snart fem veckors semester har gått och jag som nyss tyckte jag kom hem och att man nyss åt midsommar mat. Nu har jag tack och lov tre veckor kvar av semestern efter denna vecka och ska inte behöva känna mig stressad för att man snart ska börja jobba igen. Har haft tjänstledigt i ett helt läsår från mitt lärarjobb så nog borde jag känna mig utvilad trots att jag pluggade heltid på distans i Chile under tiden vi var där. Borde vara fullproppad med energi som bara ska släppas lös på jobbet... men!

Näe, hade gärna haft mer kvar på semestern är ca tre veckor, varför? Superenkelt egentligen... skulle fått ännu mera tid med min dotter, familj och goda vänner. Säger goda för sen en tid tillbaka har jag insett (och miljarders människor innan mig) att man ska vårda sina goda relationer och ge dem tid och glömma och sortera bort det som inte ger en mer än mer bekymmer med att få ihop tid och ökar den inre stressen... man ska bry sig om de som bryr sig om en själv helt enkelt. Vem i dagens stressade samhälle har tid för något annat egentligen?  Jag tror att Facebook har räddat många slags vän relationer egentligen, att kunna hålla kontakt på avstånd och när man själv har tid (vissa har mer än andra) med allt och alla. Jag vet personligen att när jag börjar jobba igen så kommer min tid att vara begränsad och mitt Sociala nätverk på alla de möjliga ställen snabbt minska... men jag har "hört" att de finns de som både kan jobba och Facebooka men för mig kommer de nog bli en svår kombination i alla fall. Som lärare så jobbar vi faktiskt mest hela tiden när vi inte har semester och då orkar vi inte heller med så mycket socialt, de får vi nog av på jobbet.

Ha en fortsatt trevlig semester alla som läser detta och håll tummis för lite mer badväder i alla fall någon dag tiden framöver (Borde inte vara för mycke begärt även för Sverige under sommaren)

P.S Glöm inte bort att träffas på riktigt med, även om de är kul att dela med sig av livet till varann digitalt...
/Helge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar